خدمات تعمیر لوازم خانگی مسترامداد

اشکالات هود آشپزخانه

اشکالات هود آشپزخانه
فهرست عناوین این مطلب
به این نوشته امتیاز دهید

بررسی اشکالات هود آشپزخانه در سایت مستر امداد

 

هود چیست ؟
هود آشپزخانه را با اسامی دیگر مثل هود استخراج و یا هود اگزوز میتوان نام برد ، هود دستگاهی است که دارای یک فن مکانیکی است که بالای اجاق گاز در آشپزخانه قرار میگیرد که به وسیله این دستگاه گریس ( چربی) موجود در هوا، دود، گرما و یا بخار را با تخلیه هوا و فیلتراسیون از هوا حذف می کند .

اشکالات هود آشپزخانه
اشکالات هود آشپزخانه

در اکثر هودهای اگزوز، یک سیستم فیلتراسیون وجود دارد که گریس (چربی‌گیر) و سایر ذرات را از بین میبرد ، از آنجایی که بسیاری از هودهای هواکش ، هوا را به بیرون تخلیه می کنند ولی برخی از آنها هوا را به آشپزخانه بازگردانی می کنند.

بهتر است بدانید:تعمیر موتور هود 

اشکالات هود آشپزخانه

اشکالات هود آشپزخانهاین دستگاه در برخی کشورها نام های متفاوتی دارد ، مثلا : در انگلستان به عنوان هود استخراج کننده ، در ایالات متحده و استرالیا به عنوان هود برد شناخته می شود و حتی نام های دیگری مانند : هود اجاق گاز ، هود هواکش یا هود تهویه نیز می گویند و همچنین نام های دیگری عبارتند از سایبان پخت و پز، فن استخراج، دودکش و دودکش برقی.

 

اشکالات هود آشپزخانه
اشکالات هود آشپزخانه

 

در حال حاضر دو نوع هود خانگی موجود است یکی هودهای تصفیه‌کننده هوا که گرد و غبار و بو را به داخل می‌کشد و ذرات معلق را تا حد ممکن از هوا می‌زداید و دوباره هوای تصفیه شده را به داخل آشپزخانه بازمیگرداند و دیگری هودهای دارای خروجی هوا که به یک کانال متصل شده‌اند و گرد و غبار، چربی و بوهای نامطبوع از طریق آن به بیرون فرستاده می‌شود.

اشکالات هود آشپزخانه
اشکالات هود آشپزخانه

این هودها به شکل‌های معمولی، شومینه‌ای و جزیره‌ای مورد استفاده قرار میگیرند و همچنین در کنار هودهایی که در این مقاله نام بردیم هودهای صنعتی هستند که جهت آشپزخانه‌های صنعتی یا محیط‌ های آزمایشگاهی مورد استفاده قرار میگیرند .

بررسی اشکالات هود آشپزخانه با مراجعه به تعمیر هود  مستر امداد

اشکالات هود آشپزخانه
اشکالات هود آشپزخانه

عمر مفید هود آشپزخانه 14 سال است در این مقاله سعی داریم نکاتی در جهت حفظ و نگهداری صحیح این وسیله مفید در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار دهیم ، زیرا رعایت این نکات باعث می شود که هود شما تا جایی که ممکن است در بهترین حالت کار کند.

 

  • فیلتر گریس فلزی هود را تمیز نگه دارید : این فیلتر مستقیما در بالای گاز قرار دارد و نقش مهی در استخراج بو ، چربی و ذرات بعهده دارد ،  برخی از فیلترهای چربی به صورت یک تکه و برخی دیگر به دو قسمت هستند ، تمیز نگه داشتن آنها باعث می شود هود شما به طور موثرتری

به کار خود ادامه دهد ، بنابراین برای شستشوی آنها می‌توانید با دست در آب داغ و مایع شوینده بشویید یا تا زمانی که قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند، آن‌ها را در ماشین ظرفشویی قرار دهید و قبل از قرار دادن در هود آنها را خشک کنید.

اشکالات هود آشپزخانه
اشکالات هود آشپزخانه
  • اطراف هود را تمیز کنید : پس از شستشوی فیلترها فرصت خوبی است که اطراف هود و همچنین فضای داخلی هود را از چربی و سایر کثیفی ها پاک کنید ، برای این کار بهتر است از یک اسفنج و یک ماده تمیز کننده غیر ساینده استفاده کنید ، توجه داشته باشید قبل از نصب مجدد فیلترها ، حتماً داخل دیوارها و فیلتر را کاملاً خشک کنید.
اشکالات هود آشپزخانه
اشکالات هود آشپزخانه
  • فیلتر کربن یا فیلتر تصفیه هوا را به طور مرتب تعویض کنید : فیلترهای کربنی برای مقابله با بوها کاربرد دارند ، بسته به دفعات آشپزی شما ، این فیلترها باید هر سه تا شش ماه یکبار تعویض شوند. اگر زیاد سرخ می کنید، بهتر است مرتباً آنها را تعویض کنید.
اشکالات هود آشپزخانه
اشکالات هود آشپزخانه
  • مجاری اگزوز را تمیز نگه دارید : یکی از اجزای هود مجرای اگزوز است که به سوراخی در دیوار یا پنجره متصل می شود که چربی و سایر مواد ممکن است در طول زمان در این مجرا جمع شوند ، بنابراین باید حداقل هر شش ماه یکبار تمیز شود .
اشکالات هود آشپزخانه
اشکالات هود آشپزخانه

اگر برای انجام مواردی که تا اینجا ذکر کردیم به کمک احتیاج داشتید ، میتوانید از خدمات حرفه ای مستر امداد استفاده کنید.

  • تنظیم سرعت صحیح هود را نسبت به آشپزی انتخاب کنید : همیشه لازم نیست که هود را تا آخرین سرعت بالا برسانید ، اگر فقط چیزی را روی اجاق می‌جوشانید ، پایین‌ترین تنظیم سرعت روی هود شما برای مقابله با بخار کافی است. اگر سرخ کردنی انجام می‌دهید، استفاده از بالاترین سرعت باعث می‌شود که چربی و دود به طور موثر استخراج شود.
اشکالات هود آشپزخانه
اشکالات هود آشپزخانه

از آنجایی که تمامی وسایل الکترونیکی که در خانه و آشپزخانه استفاده میکنیم ممکن است بعد از مدتی دچار خرابی و اشکالاتی شوند بنابراین در اینجا به برخی اشکالات هود آشپزخانه میپردازیم :

  • شنیدن صدای اضافه از موتور هود : معمولاً مشکل میتواند از موتور فن اگزوز باشد که در بیشتر موارد معیوب است و حتی اشکال در سیم‌پیچ الکتریکی در داخل موتور اگزوز باشد ، این نوع مشکل زمانی ایجاد میشود که یاتاقان های محور موتور کاملا فرسوده شده و قادر به انجام عملکرد خوبی نیستند.
اشکالات هود آشپزخانه
اشکالات هود آشپزخانه

موتور هود معمولا قابل تعمیر نیست و باید تعویض شود. اگر با بررسی های لازم باز هم این مشکل وجود داشت ممکن است اشکال در وجود یک جسم خارجی محبوس شده در محفظه چرخ دمنده باشد ، اگر هیچ یک از این موارد این وضعیت نگران کننده را برطرف نکرد ، ممکن است موتور سوخته باشد و نیاز به تعویض دارد .

اشکالات هود آشپزخانه
اشکالات هود آشپزخانه

چراغ هود کار نمی کند : در این صورت می توانید یک لامپ جدید با درجه بندی مناسب نصب کنید . اگر با این کار مشکل شما حل نشد و متوجه شدید لامپ تست شده و سالم می باشد ، ممکن است پریز برق مشکل داشته باشد که به راحتی تعویض می شود.

اشکالات هود آشپزخانه
اشکالات هود آشپزخانه

پخش بوی بد از هود : شایع ترین علت بوی هود استخراج گرد و غبار و چربی در فیلتر است. اکثر هود ها دارای فیلترهای قابل جابجایی هستند که همانطور که قبلا ذکر کردیم شما می توانید آنها را سریع بشورید ، که اگر دست نخورده باقی بمانند کپک و کثیفی می تواند جمع شود و در موارد نادری حشرات موذی از داخل اگزوز هود میتوانند به داخل ورود پیدا کنند و آنجا بمانند و مرده آنها در داخل هود باعث انتشار این بوی بد باشد.

اشکالات هود آشپزخانه
اشکالات هود آشپزخانه

سیم کشی ، قطعات یدکی معیوب ، عدم خروج بوی بد و اشکالات دیگری که ممکن است در طول استفاده از این دستگاه با آن مواجه بشوید و به فکر تعمیر آن هستید  ،میتوانید با مستر امداد در تماس باشید .

همانطور که در اول مقاله اشاره کردیم حفظ سلامتی هود شما حول عادات تمیز و نظافت صحیح خوب کار میکند ،دستگاه را تمیز نگه دارید تا هوای آشپزخانه شما را تازه نگه دارد.

 

اشکالات هود آشپزخانه
اشکالات هود آشپزخانه

تعمیر لوازم خانگی خود را به تعمیرکار هود  مستر امداد  بسپارید .

بهتر است بدانید:تعمیر هود توربولاین 

 

12 پاسخ

  1. اشکالات هود آشپزخانه میتونه بهمون کمک کنه از هودمون بهتر استفاده کنیم

  2. خدماتی که مستر امداد ارائه میده خیلی عالی هست .حتما یک بار امتحان کنید

  3. مطالب مفیدی در مورد اشکالات هود آشپزخانه یاد گرفتم ممنون از سایت مستر امدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست خدمات تعمیر لوازم خانگی

لطفا جهت ثبت درخواست تعمیر لوازم خانگی خود، فرم زیر را پر نمایید، تا کارشناسان مجرب ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.