خدمات تعمیر لوازم خانگی مسترامداد

خرابی ماشین لباس شویی ال جی

ماشین لباسشویی الجی
فهرست عناوین این مطلب
به این نوشته امتیاز دهید

ماشین لباسشویی ال جی یکی از بهترین برندهای لباسشویی موجود در بازار است که در طراحی  آن از جدیدترین و پرکاربردترین تکنولوژیها استفاده شده است. رده انرژی این لباسشویی ها به صورت A+++ که جزو کم مصرف ترین دستگاه ها محسوب میشود.این لباسشویی ها دارای 14 برنامه شستشو میباشند که شستشوی سریع ، شستشو ملحفه ، شستشو البسه تیره ، شستشو پارچه نخی ، شستشو ترکیبی ، شستشو آلرژیک ، شستشو با بخار و … از مهم ترین آن هاست. لباسشویی ال جی دارای خاصیت بخار دهی واقعی یا true steam است که علاوه بر خاصیت ضد آلرژی که دارد باکتری های لباس ها را نیز ازبین میبرد همچنین چروک لباس ها و بوی نامطبوع آنها را نیز از بین میبرد.

یکی ازکاربردی ترین و مهم ترین امکانات لباسشویی های ال جی قابلیت اضافه نمودن لباس حین کار است.برای این کار ابتدا دستگاه را در حالت مکث pause قرار دهید سپس اقلام مورد نظر را اضافه نمایید .لباسشویی ال جی با بهره گیری از تکنولوژی های جدید یکی از مارک های خوب به حساب می آید؛ اما خرابی ماشین لباس شویی ال جی نیز ممکن است مانند هر لباس شویی دیگری به دلایل مختلف اتفاق بی افتد. اگر ماشین لباسشویی ال جی شما دچار ایراد شود این مشکلات به شکل ارورهای روی نمایشگر دستگاه ظاهر می شوند. برخی کد خطاهای دستگاه نیازی به حضور تکنسین نداشته و شما میتوانید با انجام اقداماتی ساده آنها را برطرف کنید. اما برای برخی مشکلات مانند مشکل در برد دستگاه نیاز به حضور تعمیرکار حرفه ای مستر امداد دارید.

تفاوت لباس شویی ال جی با موتور دایرکت درایو (گیربکسی یا بدون تسمه) و تسمه ای چیست؟

تولیدکنندگان ماشین لباسشویی از اواسط دهه ۲۰۰۰ میلادی شروع به تولید ماشین های دایرکت درایو کردند. در این نوع از سرویس ماشین لباسشویی، تسمه از موتور دستگاه حذف شده و و موتور مستقیماً به دیگ شستشوی لباس متصل شده است.

خرابی ماشین لباس شویی ال جی

خرابی ماشین لباس شویی ال جی

ماشین لباسشویی ال جی نمی چرخد، علت و راه حل چیست؟

سوئیچ و قفل درب لباسشویی

خرابی سوئیچ، باعث بسته نشدن درب و عدم چرخش درام دستگاه می شود. جهت تشخیص این مشکل، با یک مولتی متر سوئیچ را بررسی کنید و در صورت تایید خرابی، اقدام به تعویض آن نمایید.

تسمه لباسشویی ال جی

یکی از علت های خرابی ماشین لباس شویی ال جی وعدم چرخش دستگاه پارگی و یا شل شدن تسمه می باشد. در صورت بروز این مشکل، اقدام به تعویض تسمه نمایید.

 خرابی ماشین لباسشویی ال جی

اتصال موتور دستگاه به گیربکس لباسشویی

بروز اشکال در اتصال موتور به گیربکس در اثر بارگیری بیش از حد لباس ها، باعث عدم چرخش درام می شود.

خرابی ماشین لباس شویی ال جی

برد کنترل دستگاه

برد لباسشویی، نیروی محرکه لازم جهت کارکردن دستگاه را تامین می کند. خرابی برد کنترل، باعث عملکرد نامناسب و در مواردی عدم کارکرد لباسشویی می شود. در صورت بروز مشکل در برد، با توجه به حساسیت و گران قیمت بودن این قطعه، حضور تکنسین الزامی می باشد.

قرقره درایو

قرقره درایو به درام لباس شویی متصل بوده و با چرخاندن تسمه، باعث حرکت درام می شود. فرسودگی این قطعه باعث عدم چرخش تسمه و در نتیجه درام می شود. در صورت خرابی قرقره درایو، نیاز به تعویض آن می باشد.

روتور و استاتور

روتور جهت ایجاد یک میدان مغناطیسی قوی برای حرکت درام، با استاتور درگیر می باشد. اگر مگنت ها و یا هر جزء دیگر در روتور و یا سیم پیچ های استاتورآسیب دیده باشد، چرخش دستگاه انجام نخواهد شد.

یاتاقان ها

در قسمت میانی دیگ بیرونی نصب شده است و به چرخش مناسب دیگ خارجی کمک می کند. یاتاقان معیوب باعث ایجاد سروصدای زیادی می شود. اگر خراب شده باشد و به طور جداگانه در دسترس است، اقدام به تعویض آن نمایید.اگربه طور جداگانه در دسترس نمی باشد، دیگ بیرونی و یاتاقان را باید با هم تعویض کنید.

گیربکس لباسشویی

خرابی ماشین لباس شویی ال جی

گیربکس لباس شویی ممکن است فرسوده و یا معیوب باشد. چرخ دنده هایی درگیربکس وجود دارد که، خرابی آن ها باعث عدم چرخش لباس شویی می شود.

درایو موتور

یکی از علل عدم چرخش لباسشویی، خرابی موتور درایو است. عموماً این مشکل به ندرت رخ می دهد.بنابراین قبل از تعویض موتور، به بررسی تمامی موارد فوق بپردازید.همچنین مطمئن شوید که اتصالات لازم جهت اعمال جریان به موتور درایو دچار قطعی نشده باشد. خرابی درایو موتور باعث ایجاد سروصدای زیادی می شود.
در تمامی موارد بالا باید در جهت تعمیرات لباسشویی الجی اقدامات لازم را انجام دهید.

ماشین لباسشویی ال جی شروع به کار نمی کند، علت و راه حل چیست؟

جریان برق ورودی

ممکن است پریز برق، جریان ورودی نداشته باشد.

برد کنترل دستگاه

جهت بررسی برد کنترل دستگاه، ابتدا اتصالاتی که برق را به برد دستگاه می رساند را چک کنید. در صورت نبود مشکل، دکمه های برد را فشار دهید، اگر برخی از دکمه ها کار نمی کند نیاز به بازدید و تعمیر برد توسط تکنسین متخصص می باشد.

فیوز لباسشویی

اگر مدار لباس شویی اورلود کند، فیوز دستگاه دچار مشکل می شود. جهت بررسی فیوز از مولتی متر استفاده کنید و در صورت نداشتن اتصال، اقدام به تعویض آن نمایید. علاوه بر این، شما باید عواملی که باعث خرابی فیوز شده است را برطرف نمایید. بدین جهت به بررسی سیم ها، موتور و پمپ تخلیه دستگاه بپردازید.

سنسور حرارتی

اگر لباس شویی ال جی بیش از حد داغ شود، سنسور حرارتی دستگاه می سوزد. جهت بررسی سنسور حرارتی، اتصال آن را با یک مولتی متر بررسی کنید. اگر سنسور اتصال ندارد، اقدام به تعویض آن نمایید.

قفل درب

به طور کلی، ماشین های لباس شویی پس از قفل شدن درب شروع به کار می کنند، بنابراین قفل نشدن درب دستگاه، مانع شروع به کار لباس شویی می شود. قفل دستگاه به صورت مکانیکی و یا الکتریکی دچار مشکل می شود. جهت بررسی های مشکلات الکتریکی قفل، با استفاده از یک مولتی متر اتصال آن را چک کنید.

علت سروصدای زیاد لباسشویی ال جی چیست؟

  • شکستگی بلبرینگ درام
  • فرسودگی و یا شکستگی قرقره درایو
  • پارگی تسمه درایو
  • خرابی چرخ دنده های گیربکس و شیر برقی
  • انسداد فیلترها که باعث صدای زیاد پمپ تخلیه می شود
  • وارد شدن برخی اشیاء به داخل محفظه شستشو به همراه لباس ها مثل سکه پول،دکمه …
  • اضافه کردن بیش از حد لباس به داخل دیگ
  • عدم تراز ماندن و تنظیم نبودن پایه های لباس شویی

علت لرزش زیاد لباس شویی ال جی چیست؟

خرابی ماشین لباس شویی ال جی

وظیفه کمک فنرهای لباس شویی، کاهش لرزش دستگاه است. بنابراین اگر یکی از آن ها آسیب دیده باشد، دستگاه لرزش شدیدی پیدا می کند. همچنین اگر پایه های ماشین لباس شویی ریگلاژ نشده باشد، دستگاه به درستی بر روی سطح قرار نگرفته و در نتیجه لباس شویی سروصدای زیادی ایجاد خواهد کرد.

ماشین لباس شویی ال جی به صورت کامل آبگیری نمی کند، علت چیست؟

خرابی ماشین لباس شویی ال جی

اگر شیر برقی ماشین لباس شویی دچار خرابی شده باشد می‌توان گفت آبگیری به صورت کامل انجام نمی‌شود. همچنین اگر فشار آب به شدت کاهش پیدا کند و شیلنگ دستگاه پیچ خورده باشد. آبگیری دستگاه با مشکل مواجه خواهد بود.

علت نشتی آب لباس شویی ال جی چیست؟

  • ترک خوردگی پمپ تخلیه و درام
  • پاره شدن و نشتی شیلنگ های تخلیه
  • بسته نشدن مناسب درب دستگاه
  • آب گیری بیش از حد لباس شویی
  •  خرابی شیر برقی، هیدرواستات و ….

 خاموش شدن ناگهانی ماشین لباس شویی ال جی

ممکن است دوشاخه برق ماشین لباس شویی در اثر وجود بار بیش از حد و داغ شدن آن، ذوب یا قطع شود.دستگاه دارای یک خازن پارازیت گیر است که در صورت سوختن آن دستگاه خاموش می شود.ممکن است برد الکترونیکی یا تایمر دستگاه لباس شویی معیوب شده باشد و همین عامل موجب خاموش شدن آن شود.

نحوه برطرف کردن مشکل خاموشی ماشین لباس شویی

بهتر است در ابتدا تمامی دوشاخه برق دستگاه را بررسی کرده از سلامت آن باخبر شوید. همچنین می توانید پریز برق را با فازمتر بررسی کنید تا مطمئن شوید سالم استخازن پارازیت گیر دستگاه را تعویض کنید.اگر مشکل رفع نشد باید از یک تکنسین حرفه ای بخواهید تا بعد از بررسی برد الکترونیکی یا تایمر، یک قطعه جدید بر روی دستگاه نصب کند.

 قفل شدن درب ماشین لباس شویی ال جی

در برخی از موارد ماشین لباس شویی پس از اتمام مراحل و فرایند شستشوی لباس ها، درب دستگاه قفل کرده و مانع از باز شدن آن می شود. جهت باز کردن آن باید ابتدا صفحه نمایشگر آن را بررسی کنید. در صورتی که عبارت DOOR LOCK بر روی آن وجود داشت باید چندین دقیقه صبر کنید تا مشکل رفع شود. در غیر این صورت باید از یک تعمیرکار جهت عیب یابی و تعمیر لباس شویی کمک بخواهید.هم چنین این مشکل در ماشین لباس شویی ال جی با صفحه نمایش دیجیتال همراه با ارور dE ایجاد می شود.

دلایل قفل شدن درب ماشین لباس شویی

  • تمام نشدن مرحله ی شستشو و عدم تخلیه آب
  • خرابی قفل درب ماشین لباس شویی
  • پوسیدگی یا شکستگی لولا و زبانه ی درب لباس شویی
  • شکستگی یا وجود مشکل در قسمت دستگیره ی درب
  • استفاده ی بیش از حد از دستگاه و داغ شدن آن
  • فعال شدن قفل کودک؛ که معمولا به همراه ارور CL یا آیکون قفل/کلید روی پنل دستگاه ایجاد می شود.

دلایل طولانی شدن زمان شستشوی در ماشین لباس شویی ال جی

  • فشار آب ورودی
  • انسداد در شلنگ ورودی آب
  • گرفتگی فیلتر ورودی آب
  • لباس های اضافه شده
  • دمای آب تنظیم شده

برای برطرف کردن آن در ابتدا فشار آب ورودی را بررسی نمایید تا مناسب باشد.سپس شیلنگ های ورودی آب به دستگاه را چک نمایید تا دچار پوسیدگی، پارگی یا مشکل دیگری نشده باشند و آب به درستی وارد شود.فیلتر ورودی آب را هر چند وقت یکبار تمیز کنید تا مسدود نشود.برنامه ی مناسب با لباس ها انتخاب نمایید

 سرریز شدن مایع نرم کننده از جاپودری

خرابی ماشین لباس شویی ال جی

در استفاده از مواد شوینده باید از میزان کافی آن به جهت شستشوی لباس ها اطلاع داشته باشید زیرا در صورت استفاده بیش از حد می تواند سبب سرریز شدن آن شود.همچنین از نوع مناسب مواد شوینده متناسب با نوع و جنس لباس ها مطلع شوید و هر نوع شوینده را متناسب با حجم و جنس لباس ها انتخاب کنید. علت های دیگر مثل:مسدود شدن جاپودری به دلیل رسوب مواد شوینده و تمیز نکردن آن به مدت طولانی
شکستگی جاپودری و نشت از قسمت شکستگی

 کار نکردن خشک کن لباس شویی

  •  خرابی پریز برق، قطع شدن سیم ها، نوسانات برق یا از کار افتادن تایمرهاو…
  • از کار افتادن کلید خشک کن لباس شویی
  • بارگذاری بیش از حد لباس یا تنظیمات اشتباه
  • خرابی فیوز حرارتی، ترموستات یا خازن لباس شویی

کد خطا یا خرابی ماشین لباس شویی ال جی

گاهی ممکن است بر روی صفحه نمایشگر ماشین لباس شویی با حروف انگلیسی مواجه شوید، که این حروف نشان دهنده‌ی خطا یا error بر روی دستگاه شماست. حال برای اینکه متوجه بشوید، علت پیغام، کد خطا یا ارور لباس شویی ال جی مربوط به چه مشکلی است، موارد زیر را مطالعه کنید.

download 2

  • UE: نامتعادل بودن لباس‌های داخل دیگ
  • EI یا AE: خطای نشت آب
  • OE: خطای تخلیه
  • PF: خطای قطع ناگهانی برق
  • PE: خطای سنسور فشار
  • LE: خطای موتور DD
  • UE: خطای عدم تعادل دیگ
  • DE: خطای سوئیچ درب
  • NC: خطای ماژول NF

6 پاسخ

  1. مطلب خرابی ماشین لباسشویی ال جی خیلی مفید بود ممنون از شما

  2. ممنون از مقاله خوبتون در مورد خرابی ماشین شویی ال جی خیلی اطلاعات مفیدی یاد گرفتم

  3. از محتوای خوب و مفیدتون درباره علل احتمالات خرابی ماشین لباسشویی ال جی ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست خدمات تعمیر لوازم خانگی

لطفا جهت ثبت درخواست تعمیر لوازم خانگی خود، فرم زیر را پر نمایید، تا کارشناسان مجرب ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.